Merk je ook dat je soms of dagelijks slecht zicht hebt? Of last hebt van te droge of tranende ogen?

Je ogen zijn een belangrijk deel van je dagelijks leven. Je ogen zorgen ervoor dat je kunt genieten van de omgeving om je heen. Met je ogen maak je contact met andere mensen. Zorg er dus goed voor. Belangrijk zijn de voedingsstoffen die kunnen helpen om je ogen in goede conditie te houden.

Wat is Maculadegeneratie?

Naarmate je ouder wordt heeft je lichaam steeds meer moeite met het vernieuwen van lichaamscellen. Veel mensen merken dan ook dat het zicht slechter wordt en lopen een verhoogd risico op leeftijdsgebonden maculadegeneratie, ook wel bekend als ouderdomsslechtziendheid.

Er zijn twee verschillende vormen van maculadegeneratie: natte en droge maculadegeneratie. De droge vorm begint vaak met wit-gelige vlekken die geleidelijk uitgroeien tot een zwarte vlek in het midden van het gezichtsveld. Bij de natte vorm gaat het zicht snel achteruit en zie je beelden vervormd.

Luteïne kan helpen dit proces tegen te gaan of te vertragen, zodat je langer van goed zicht kunt genieten.

Van wortels eten krijg je mooie ogen!

Dit zal je vroeger ongetwijfeld gehoord hebben aan de eettafel. En niet onterecht. Wortels zitten namelijk bomvol goede voedingsstoffen voor je ogen, zoals vitamine A, vitamine B2, zink en carotenoïden (Luteïne). De gemiddelde inname van Luteïne met de voeding wordt geschat op 1-2 mg per dag. Dit is dus niet zo hoog.

Zeker wanneer je weet dat Luteïne helpt bij:

Asthenopie: inname van 6 tot 20 mg Luteïne per dag verbeterd gezichtsscherpte.

Maar ook mooi meegenomen is dat het werkt bij Anti-aging (huid, cognitie, lichamelijke activiteit) wanneer de inname 20 mg Luteïne per dag is.

De 7 belangrijkste stoffen voor gezonde ogen

Luteïne is een carotenoïde (xanthofyl) die, samen met Zeaxanthine (de stereo-isomeer van luteïne), in een hoog gehalte voorkomt in de macula (gele vlek) en lens van het oog. Het beschermt de ogen tegen oxidatieve stress en verlaagt de kans op oogaandoeningen zoals leeftijdsgebonden maculadegeneratie en cataract. Verhoging van de luteïne-inname kan zorgen voor verbetering van de gezichtsscherpte en scherper zien in het donker en kan vermoeide ogen tegen gaan (Asthenopie).

Vitamine A en Bètacaroteen, ook wel bekend als provitamine A, zijn de belangrijkste voedingsstoffen voor gezonde ogen. Droge ogen en slecht zicht in de nacht kunnen gevolg zijn van een tekort aan deze stoffen. Vitamine A draagt bij aan de instandhouding van een normale vochtbalans van de ogen en ondersteunt de conditie van het oog.

Vitamine B2 is goed voor het gezichtsvermogen en helpt om normaal te kunnen zien. Vitamine B2 speelt een rol in de activiteit van bepaalde enzymen die de ogen beschermen. Deze enzymen beschermen onze ogen voor de vorming van grijze staar. Daarnaast heeft het een anti-oxidatieve werking, dit helpt lichaamscellen te beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Antioxidanten vitamine C en vitamine E zijn ook van belang voor de ogen. Ze beschermen cellen tegen vrije radicalen. Daarnaast is vitamine C goed voor de weerstand. Vitamine E kan maculadegeneratie vertragen en het risico op staar verminderen.

Het mineraal zink is ook erg belangrijk voor de gezondheid van de ogen. Een tekort aan zink kan leiden tot een verminderd gezichtsvermogen. Zink helpt om scherp te blijven zien, ook in het donker. Het speelt een rol in het functioneren van het netvlies en helpt bij het vertragen van maculadegeneratie. Ook levert zink een bijdrage als antioxidant en is het belangrijk voor de opname van vitamine A. Een tekort aan zink kan slecht nachtzicht veroorzaken en cataract (grijze staar) versnellen.

Vochtbalans ogen (droge of tranende ogen)

Lucovitaal Ogen Scherp Zicht is voor ondersteuning van het gezichtsvermogen en de conditie van de ogen om scherp te blijven zien. Ook helpt het bij droge of vochtige (tranende) ogen. Met slechts één gemakkelijk slikbare capsule per dag krijg je de juiste stoffen binnen.

Geef je reactie op Facebook!. Wij verloten 10 gratis verpakkingen Lucovitaal Ogen scherp Zicht! Reageer vóór 24 mei op het Facebook bericht over dit blog. We maken de winnaars 24 mei bekend.