De zomer komt aan zijn eind en voor vele is de vakantie weer voorbij. Vaak laten we ons tijdens de vakantie een beetje gaan, wat we natuurlijk ook verdiend hebben. Lekker eten en drinken, heerlijk luieren in de zon en vaak slaan we de sportschool toch even over om een terrasje te pakken.

Herkenbaar? En vind je het lastig om je sportroutine na de vakantie weer op te pakken? Met onze 7 tips heb jij binnen no-time je sportritme weer te pakken!

7 tips om weer te sporten na de vakantie


1. Plan je sportmomenten

Plan je sportmomenten van te voren in, om snel weer in je sportroutine te komen. Maak van sporten weer een vaste gewoonte. Plan in het begin van de week wanneer je die week gaat sporten en houd je aan de afspraak met jezelf! Dit is in het begin misschien lastig, maar je zal op deze manier snel weer in je vaste sportritme komen.

2. Begin rustig

Als je een tijdje niet hebt gesport, is het belangrijk om rustig te beginnen. Laat je lichaam weer wennen aan het bewegen, om blessures te voorkomen. Begin dus wat rustiger dan je laatste trainingen voor je vakantie. Begin met lichte oefeningen die je leuk vindt, kies voor lichtere gewichten en meer herhalingen om je spieren weer te laten wennen. Luister hierbij goed naar je lichaam. Begin met één of twee keer sporten in de week en bouw dit op. Zo maak je het voor jezelf gemakkelijker om weer in het ritme te komen.

Een magnesium supplement kan je ondersteuning bieden bij het herstel en behoud van sterke, soepele spieren. Magnesium sachets meng je gemakkelijk met water, voor een lekker citroendrankje in je bidon!

Iets te fanatiek geweest en toch spierpijn? Gebruik Lucovitaal Spiergel met koel & warm effect voor ontspanning van de spieren. Lucovitaal Spier wonderolie is goed bij vermoeide en zwaarbelaste spieren en is goed te gebruiken als massageolie. De spierolie verlicht spierpijn in 5 minuten!

3. Stel doelen op

Een handige manier om gemotiveerd te blijven is het maken van doelen. Schrijf je bijvoorbeeld in voor een sportevenement, waar je naartoe kunt werken. Extra leuk is om dit met een vriend of vriendin te doen, zo kun je elkaar motiveren om je doel te behalen.

4. Probeer iets nieuws en zorg voor afwisseling

Sport je normaal in de sportschool? Probeer af en toe iets nieuws! Ga eens naar buiten, doe mee aan een groepsles of trommel wat vriend(inn)en bij elkaar voor een bootcamp. Wissel high intensity training af met low intensity training. Door afwisselende workouts voorkom je dat het sporten saai wordt en blijft het je uitdaging geven.

5. Sport samen

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch? Naast dat het een stuk gezelliger is, werkt het hebben van een sportmaatje ook motiverend! Wanneer je hebt afgesproken om te gaan sporten, ben je minder snel geneigd om een training over te slaan. Ook tijdens de training kan dit zorgen voor een extra boost, want als je buddy het kan, dan kan jij het toch zeker ook?

Ook kun je je natuurlijk aansluiten bij een sportclub, bijvoorbeeld een mountainbikegroepje, hardloopclub of bootcampclub. Dit is meteen een leuke manier om nieuwe mensen te ontmoeten, die vaak hetzelfde doel hebben als jij!

6. Eet gezond

Tijdens de vakantie schiet gezond eten er weleens bij in. Gezellig barbecueën, een wijntje en borrelhapje op het terras of spontaan een lekker ijsje halen, het hoort allemaal bij de zomer. Probeer naast dat je je sportroutine weer oppakt, ook je voeding weer op orde te krijgen. Gezonde voeding en beweging gaan samen. Eet jij gezond, dan voel je je fitter en gaat sporten ook makkelijker!

Zorg voor voldoende eiwitten in je voeding, eiwitten zijn namelijk van belang voor het herstel en de opbouw van spieren na inspanning. Een gemakkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen is Whey Isolaat. Meng de eiwitpoeder met water, melk of yoghurt voor herstel en opbouw van je spieren.

Wil je er graag een paar kilo’s af? NuSlank Konjac Mannan Garcinia Cambogia capsules dragen bij tot gewichtsverlies in combinatie met een energiebeperkt dieet.

7. Denk positief!

Heb je vandaag wat minder gezond gegeten? Gaat het trainen een keer wat minder? Ben vooral niet te streng voor jezelf en blijf niet in het negatieve moment hangen. Pak het gezonde eten de volgende dag gewoon weer op. Vergeet die ene training die wat minder goed ging en focus je op de momenten die je wel positieve energie geven.

Wat doe jij om na de vakantie weer in je sportroutine te komen?

Ben jij alweer begonnen met sporten na de vakantie? Wat doe jij om weer in je sportroutine te komen? Laat het ons weten op onze Facebook of Instagram pagina.