De herfst- en winterperiode kan aardig wat invloed hebben op ons dagelijkse functioneren. Dit is onder andere te wijten aan de kortere dagen met minder dag – en zonlicht. De uitspraken over de R in de maand zijn niet overdreven; gedurende deze periode heeft ons lichaam net wat meer hulp nodig om gezond en fit te blijven.

Slechter slapen, vermoeidheid, lagere productiviteit gedurende de dag en minder eetlust. Dat zijn allemaal symptomen van een herfstdipje, waar steeds meer mensen in beperkte of erge mate last van hebben.



Heb jij hier last van? Wij geven tips!  

1. Voldoende beweging

Het lijkt een open boek, maar voldoende beweging heeft een sterke invloed op de gezondheid. Frisse lucht kan zorgen voor extra weerstand, ga dus lekker vaak de deur uit. En ja, een klein rondje wandelen kan dit verschil al maken.

Het koude (en vaak natte) herfstweer ziet er meestal niet uitnodigend uit om naar buiten te gaan. Echter wordt je lichaam van stilzitten nog veel sneller stijf!

Dit kan je gaan voelen in je spieren en gewrichten. Regelmatig een stuk wandelen/joggen, fietsen of iedere andere vorm van beweging kan dit effectief tegengaan.

2. Een gezond eetpatroon

Zoals genoemd is een gezond eetpatroon altijd belangrijk, maar helemaal in deze herfstmaanden! Het advies is dagelijks gevarieerde voeding binnen te krijgen, met: Voldoende groenten, vitaminen, eiwitten, vetten en vezels. Hiermee krijg je iedere dag zoveel mogelijk essentiële voedingsstoffen binnen. Een vitamine-en mineralentekort kan namelijk vermoeidheid als gevolg hebben. Een andere tip: Boerenkool! Boerenkool is de ideale groente voor het najaar wegens de grote dosis ijzer. Ijzer heeft invloed op het vullen van de bloedcellen met glucose en zuurstof. Dat kan invloed hebben op je energie.

3. Aanvulling middels voedingssupplementen

Wij geven je een overzicht met relevante voedingssupplementen voor in de herfstperiode. 

1. Vitamine D

Als eerste noemen we Lucovitaal Vitamine D3 25 mcg of 75 mcg. Ook al probeer je nog zo gezond te eten, je kunt alsnog een Vitamine D tekort hebben. Vitamine D komt in enkel voedselsoorten voor; vette vis zoals haring, zalm of makreel. Daarnaast zit Vitamine D ook in vlees en eieren, maar in mindere hoeveelheden. De grootste opname van Vitamine D komt door zonlicht. Aangezien we in de herfst- en wintermaanden een stuk minder in aanraking komen met zonlicht, raden we aan voor een Vitamine D supplement te kiezen. De 25 mcg variant verkopen we in 60, 120 en 365 capsules. De 75 mcg variant verkopen we in verpakkingen van 70 capsules.

2. Multivitaminen

De tweede tip is Lucovitaal Multi Man of Multi Vrouw. De uitspraak dat je extra aan je weerstand moet werken wanneer de R in de maand zit heeft iedereen wel eens gehoord. Echter is er niets van gelogen. Deze maanden heeft het lichaam het zwaarder dankzij korte dagen met minder daglicht en warmte van de zon. In het algemeen beweegt men meer in de ‘niet R in de maand’  maanden. De maanden met een R erin vragen meer van ons lichaam.  We raden aan voor een Multivitamine te kiezen om voor dat stukje extra weerstand te kiezen.

3. Lucovitaal Curcumine Capsules Extra Sterk.

De derde tip is Lucovitaal Curcumine Capsules Extra Sterk. Curcumine helpt gewrichten soepel te houden en is goed voor sterke botten. Het is een antioxidant en bevordert het natuurlijke afweersysteem. Het heeft een beschermende invloed op gezonde cellen en weefsels én ondersteunt de leverreiniging. Dit supplement wordt zowel in 30 als 90 capsules aangeboden.


4. Lucovitaal Vitamine B12 1000mcg tabletten.

De laatste tip is Lucovitaal Vitamine B12. Vitamine B12 biedt ook ondersteuning bij onder andere vermoeidheid, concentratie/geheugenproblemen en hoofdpijn/duizeligheid. We verkopen dit supplement in 30, 60 en 180 kauwtabletjes.

 

4. Conclusie voor een zo goed mogelijke weerstand!

We kunnen concluderen dat dit de belangrijkste punten zijn:

- Een gezond en gevarieerd voedingspatroon
- Zorg ervoor dat je dagelijks voldoende in beweging bent
- Voldoende slaap en zo min mogelijk stress zijn ook van grote invloed op het lichaam.
- We adviseren 1 of meerdere genoemde voedingssupplementen op te nemen ter aanvulling in de herfst- en winterperiode.

 

Ga jij met behulp van onze tips alles uit de herfst halen? Laat ons weten op onze Facebook of Instagram pagina wat jij doet om hiervoor te zorgen!