Wereldwijde bezorgingWorldwide shipping

Calcium

Het mineraal calcium (kalk) speelt een rol bij de botaanmaak en draagt bij aan de instandhouding van sterke botten en de stevigheid van het gebit. Ook helpt calcium bij het goed functioneren van de spieren en de zenuwen. Verder is het betrokken bij de bloedstolling, de celgroei en de hormoonstofwisseling.

Waar zit calcium in?
De belangrijkste bronnen voor calcium zijn zuivelproducten zoals melk en kaas. Groenten, brood, peulvruchten en aardappelen dragen in mindere mate bij aan de totale calciumbehoefte.

Hoeveel heb ik nodig?
Hoeveel calcium je nodig hebt is afhankelijk van verschillende factoren zoals leeftijd en geslacht. De aanbevolen hoeveelheid voor volwassen mannen en vrouwen (19-50 jaar) is 1000 milligram calcium per dag.Voor de leeftijdsklasse 51-70 is dit 1100 milligram en mensen boven de 70 jaar hebben 1200 milligram nodig.

Welke voedingssupplementen kan ik hiervoor gebruiken?
Afhankelijk van je andere vitamine- en mineralenbehoeftes kun je onder andere kiezen uit de volgende voedingssupplementen:
Calcium Magnesium Bot Formule is een complete formule voor sterke botten en tanden (ADH: 125%)
Oesterkalk Calcium Vitamine D3 & K tabletten voor sterke botten (ADH: 15,2%)
Calcium Magnesium Zink draagt bij aan de normale werking van spieren, botten en het immuunsysteem (ADH: 9%)

Exclusieve aanbiedingen in je mailbox.
Krijg toegang tot exclusieve VIP sales, dagdeals, shopping nights & nieuwtjes en ontvang een kortingscode t.w.v. 5.00 euro!
Kortingscode:
Laden...